Vi finns här för dig - Taktil massage

Unna dig TAKTIPRO originalmetoden Taktil massage som aktiverar lugn- och ro-hormonet Oxytocin.

Taktipro är en mjuk, omslutande massage av huden som sker med respekt, omtanke och lyhördhet för individens integritet och behov.

Som förebyggande friskvårdsmassage ger Taktipro god återhämtning och vila.

Vi vill ge Dig möjlighet att kunna få en skön och avslappnande Taktipro-massage. Boka tid hos Marie. Du kan välja mellan 60 min eller 75 min helkroppsmassage.

75 min 750 kr   |   60 min 600 kr

Vi säljer även Presentkort

Välkommen att boka tid i Täby, Östermalm/Stockholm

Tel 073 330 32 59

[email protected]

Besöksadress:
Täby Sjukhus/Täby Centrum   |   Attundafältet 16, plan 4 (bredvid lab.) eller på Östermalm   |

Söndag - Hemresa

Ännu en skön natt, denna dag tog vi sovmorgon, vaknade av Anns pysslande i köket, en doft av nybryggt kaffe
fick oss ur sängen! Idag lite svalare ute men ljuvligt att sitta ute på balkongen, utan att frysa.

Packade våra grejor, gjorde ett nytt försök med internetbokning av väskan utan resultat!? Jobbigt värre!
Fick låna en väska av Ann för att stuva ner olivoljan, vin, parmesanost, balsamico. Blev mycket välpackat.
Fick inte väga mer än 15 kg! Vi alla kände på väskan, hmmm, ja, nog var det minst 15 kg!!

Åkte en sista sightseeing för att titta på olika boenden i området, mycket sevärt!

Gjorde iordning en underbar lunch igen med melon, mozarellaost, tomater, olivolja, bröd, vin, innan avfärd mot Chiusi tågstation.

Chiusi tågstation
Köpte biljett gick till anvisad perrong och väntade in vårt tåg...
Där står vi i värmen och tar några sista kort på oss tillsammans. I bakgrunden kan man se tåget - som vi skulle ha åkt med!! Ingen sa något om att tåget skulle gå på perrong 4! Otroligt men sant.

Tack o lov gick ett Xpress-tåg 25 minuter senare som vi steg ombord. Men denna gång med fel biljetter. Jag visste att detta tåg kostade dubbelt så mycket. Så vi satt där och gjorde upp en plan om hur vi skulle försöka förklara. Men när konduktören väl kom så började vi prata svenska lite hysteriskt. Han tittade på oss och tänkte... och så klippte han ett hål på biljetten med sin tång - pust, vilken tur vi hade denna gång.

Tåg till Rom Termini
Färden till Rom Termini gick 25 min fortare, så vi kom fram exakt samma tid som vi skulle kommit med tåget vi missade. Otrolig värme, svetten bara rann. Vi gick direkt och sökte oss fram till busshållplatsen för bussen till flygplatsen Ciampino, som kostar €6. Vi fick vänta ca 45 minuter. Så jag gick och köpte lite vatten och en burk öl som vi delade på. Bussfärden tog sen 45 minuter.

Flygplatsen Ciampino
När vi kom fram var det helt hysteriskt på flygplatsen. Kön ringlade 200 meter. Vi gick fram o tillbaka och kollade. Alla olika destinationer hade en och samma incheckningsdisk. Nr 24! Helt galet!

Åh, stackars Marie, säger jag bara. Tänk om jag inte hade inhandlat allt detta, ja, då hade vi ju kunnat gå in direkt genom kontrollen och sätta oss i lugn och ro på nåt ställe och dricka en härlig kall öl t ex. T o m kunnat gå på Tax-free och shoppa loss.

Nu blev det istället 2 timmars svettig kö, kö, kö till incheckningsdisken. Oron fanns oxå i huvet om hur vi skulle kunna checka in denna väska utan att det skulle kosta alltför mycket. Tänk om väskan inte går igenom?

Tillslut fick vi alla som skulle med planet till Stockholm, gå före kön. Det blev en hel hjord som skulle fram samtidigt. Helt sjukt!

Incheckningsdisken
När vi äntligen kom fram, satt en snygg italienare bakom incheckningsdisken. Jag försökte förklara med lite engelska att ”jag hade försökt att flera gånger, göra än ändring på min bokning på internet, men ...”
Han sa ”It doesn't matter” med en ”blink” .

Åh, mot tro jag blev överlycklig och ville bara därifrån fort som möjligt.
Han tog inte betalt för varken väskan eller övervikt!! Vilken tur jag hade!!
Väskan vägde 19,1 kg!!! Hade kostat mig väldigt mycket pengar kan jag säga.
Vi bara gick därifrån och glömde tacka honom. Ursäkta!

TACK MARIE, för att du står ut med mina galna idéer. Tänk att jag lyckades få hem väskan med olivolja och vinflaskor. Jag är så himla glad för det. Nu kommer vi kunna njuta länge av denna olivoljan, som är så fantastisk god. Jag tror nog att all väntetid och släpandes av väskan var nog värt allt detta besvär, eller hur? :)

Tack ANN för att vi fick bo hos dig. Vi kommer tillbaka!

Många hälsningar från Gunilla och Marie

Lördag i Panicale

Började dagen med nygräddade croissanter med kaffelatte på balkongen. Åter en tur till Panicale för att visa oss olika boendealternativ som Ann ansvarar för. Lägenheterna med anor från 1200-talet, är inhysta i den gamla försvarsmuren, och är omsorgsfullt inredda i gammal stil, med en liten uteplats på innergården.

Vi åkte vidare till en Vingård i närheten, Boschetto, ägs av en dansk familj där vi köpte olivolja och vin.

Nu kanske ni undrar varför denna bild är så liten. Jo, då kan jag tala om att det beror på att Marie råkade filma.
Ja, hon är inte så van och fota med Johans kamera :)

Därefter till en Supermercado för att inhandla vår lunch......stora kontraster mellan antikt och nytt!

Lunchen gjordes iordning hemma, med mycket frukt, tomater, ostar, prioscutti, basilika och mycket olivolja.
Vi dukade i trädgården, öppnade åter en iskall flaska bubbelvin och njöt i fulla drag medan solen smekte oss med sin hetta.

Ann tog siesta, medan vi stannade kvar i solen på varsin solmadrass på gräsmattan, låg och slumrade i någon timme.

Vi tog oss samman och gick in på kontoret, måste bara få till det med att checka in väskan med 10 liter olivolja och 2 liter vin, för att komma undan med stora kostnader för transporten.
Lyckades inte att fullfölja incheckningen, nånting som inte stämde med siffrorna?! suck och stön!
Vi får försöka senare...

Fortsatte eftermiddagen med att vattna grannens trädgård, som vi lovat.

Här vattnar Marie blommor från Anns trädgård.

Åkte sen iväg till en pizzakväll till il Fienile, gammelmor bakade pizza. Vi hade med oss öl och en stor vattenmelon. Hela familjen var samlad till bords. Vi åt och språkade på svenska, italienska och spanska tills magen stod i 4 hörn.

Här Alessandro med sin tjej. Han har en underbar Colliehund, Lassie som vi blev vän med direkt, även en sibirisk katt som inte kom fram under vår vistelse.

Ann tog ett kvällsdopp i poolen efter middagen under en stjärnklar himmel.

Vi andra tyckte det var för kallt!
Vi tackade för maten och tog farväl för denna gång, åkte tillbaka hem till Ann, där satt vi natten lång och pratade om livet och drack Limochello. Sen tog sömnen vid.

Fredag i Panicale

Vaknade av fågelkvitter och doften av kaffe redan kl 08.00. Underbar morgon på den lilla balkongen med utsikt över vidöppet landskap med olivlundar och Trassimeno-sjön. Intog en härlig frukost.

Tog bilen upp till Panicale by.

Där det var en liten marknad. Vi lyckades pruta på var sin tröja, sen gick vi vidare.

Ann gav oss mycket information om den lilla byn som funnits i minst tusen år.

Högsta punkten i Panicale med världens utsikt. Blåste oxå en del med sköna varma vindar. Som sagt, håll i hatten.

Otroligt skön värme, som förde oss till ett café - Aldos café.

Vi åkte hem och åt en härlig lunch i Anns trädgård med ett gott kallt vitt vin.

Solade lite efter lunchen. Drog oss sen in i skuggan och tog siesta i våra svala sängar, ca 1 tim.

Utvilade, tog vi tag i lite kontorsarbete.

Jag hjälpte även Ann att installera en ny HP-laserskrivare. Må tro jag blev glad när det gick att skriva ut, utan problem! Ann blev så tacksam och jag blev så himla nöjd. Marie fixade lite inför middagen. Ann bjöd oss på en speciell italiensk maträtt.

Supergott, med härligt rött vin från en vingård alldeles intill som heter Boschetto. En dansk familj äger gården. Mycket gott vin, Pinot Nero-druva från 2007.

Vi satt länge ute under bar himmel i den ljumma natten. Blev sen kväll igen. Sov i vidöppet fönster tills fåglarna väckte oss.

Färden till Panicale - Italien

Vi startade färden kl 14.00 igår, transferbuss till Skavsta flygplats, flyg till Rom, taxi till tågstationen, tåg till Chiusi, där Ann hämtade oss med bil till Panicale. Vi kom fram 24.00. Hela resan tog 10 tim. Pust! Men det var det värt. Det var med mycket små marginaler vi tog oss mellan de olika färdsätten. Bilden visar tågstationen i Rom, ca 25 grader och ljumna vindar.

Endast 3 minuters väntan innan tåget kom.

Ann hade förberett en supé för oss med snittar, parmaskinka, oliver, mortadella, bröd och ganska mycket vin :) Vi satt o pratade till kl 02.00. Sen somnade vi gott i våra nybäddade sängar med vidöppet fönster.

Vi reser till Panicale

Vi reser ner till Italien den 16 juni till Panicale. Jag har en vän, Ann Hommerberg, som vi ska hälsa på. Vi ska bl a smaka på en utsökt olivolja från Umbrien-området. Eventuellt ta hem lite olivolja, för våra hudvårds-produkter som vi gör. Det blir även fantastiskt härlig massageolja som vi kan använda för Taktil massage.
Vi återkommer om vår resa

Har du frågor om Taktil massage?

Jag svarar gärna på dina frågor och funderingar omkring temat Taktil massage.